pl
en
ff
Technologia produkcji

Linia CSP – Cienkościenne Sekcje Płaskie

To w zaawansowana technologicznie linia wyspecjalizowana w produkcji dużych płaskich elementów, które są później składane w większe konstrukcje stalowe. Spawanie odbywa się automatycznie za pomocą robotów spawalniczych. Maksymalne rozmiary płatów stali o grubości od 4 do 12 milimetrów, jakie można spawać na linii CSP to 12mx12,5. Ich łączna waga z usztywnieniami i wzmocnieniami może dochodzić do 60 ton.
Obecna technologia umożliwia prefabrykację do ¼ wszystkich elementów kadłuba na linii CSP, co znacznie usprawnia produkcję przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższych wymagań jakościowych. Obróbka płatów na linii CSP jest 25% bardziej efektywna niż przy zastosowaniu metod tradycyjnych.

Linia MLP - Mikropanele

Stocznia Gdańsk dysponuje dwoma zautomatyzowanymi platformami spawalniczymi, które składają się na linię produkcyjną mikropaneli, czyli mniejszych usztywnionych płatów o wymiarach nie przekraczających 12 m x 3,2 m wykorzystywanych przy budowie konstrukcji wielkogabarytowych. W tym ciągu produkcyjnym można automatycznie spawać skomplikowane elementy trójwymiarowe. Obsługa linii sprowadza się do ustawienia elementów na platformie przy pomocy specjalnych manipulatorów. Automat skanuje ustawioną konstrukcję i spawa w trzech wymiarach bez ingerencji człowieka. 

Linia LSP – Linia Sekcji Płaskich

To największy zautomatyzowany ciąg technologiczny w Stoczni składający się z 12 stanowisk produkcyjnych. Duże elementy płaskie (płaty) są tu wzmacniane za pomocą wspawanych usztywnień. Na tej linii możemy obrabiać płaty o rozmiarach do 16mx3,6m i o grubości blachy do 40 milimetrów.

Unikatowe maszyny i technologie kowalskie

Stocznia Gdańsk dysponuje zaawansowanymi i unikatowymi technologiami kowalskimi. Specjalizujemy się w termicznym gięciu sferycznym blach na płytach kowalskich. Dzięki temu możemy wykonywać najtrudniejsze wielkogabarytowe konstrukcje stalowe o nietypowych kształtach: gruszki dziobowe do statków, rufy, i inne skomplikowane elementy kadłuba. Tu na przykład wykonano gruszkę dziobową do słynnego liniowca transatlantyckiego Queen Mary 2, która została następnie zamontowana w stoczni Maritim.

Unikatowy jest także park maszynowy na który składają się prasy o nacisku 500, 700 i 800 ton oraz prasowalcarka o nacisku 1500 ton.

Spawanie pod topnikiem na liniach CSP i LSP

Spawanie pod topnikiem - polega na spawaniu pod granulowanym topnikiem, który stapiając się tworzy ochronną warstwę żużla pokrywającego spoinę i nie dopuszcza do utlenienia spoiny. Zalety metody: dobra jakość spoiny, dobra wydajność pracy, wysoka sprawność energetyczna, dobre warunki pracy spawacza - łuk elektryczny schowany jest pod warstwą topnika, brak szkodliwych oparów (gazów spawalniczych)

Produkcja rur

Jesteśmy  producentem rurociągów dla potrzeb przemysłu okrętowego i lądowego. Rury wykonujemy na podstawie katalogów, rysunków izometrycznych, szablonów lub indywidualnych wskazań inwestora. Produkujemy rurociągi stalowe ze stali węglowych, wysokostopowych. We współpracy z podwykonawcami wykonujemy również odcinki ze stali austenicznych.  Prace wykonujemy pod nadzorem towarzystw klasyfikacyjnych PRS, DNV, GL.

Zakres prac rurarskich:

Precyzyjne cięcie stali

Dysponujemy specjalistycznymi maszynami do cięcia stali, tak wyrobów płaskich (blachy) jak i innych (np. rury). Są to:  

2 stanowiska tzw suchej plazmy i jedna mokrej - ze sterowaniem cyfrowym, oraz 3 portale do cięcia gazowego.

Korzystanie z serwisu oznacza akceptację jego polityki prywatności.